Forum www.drowband.fora.pl
Forum Poznańskiej Niezależnej Grupy Larpowej Drow Band
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Warhammer 40 000 - opis świata

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.drowband.fora.pl Strona Główna ->
FANTASTYKA
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RadaR
Bywalec



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów/Lutowiska/Tomaszów Mazowiecki/Poznań

PostWysłany: Śro 21:05, 17 Gru 2008    Temat postu: Warhammer 40 000 - opis świata

Zaczne od ogólnego przybliżenia świata oraz nacji jakie można spotkać w Warhamerze 40 000. Galaktyka przypomina naszą jeżeli chodzi tylko o nasz rodzimy układ słoneczny reszta planet i gwiazdozbiorów jest fikcyjna. Strony konfliktu:
- Imperium ludzi: Imperialna Gwardia, Kosmiczni Marines, Inkwizycja
- Eldarzy pradawna rasa której cywilizacja spotkała przerażająca katastrofa długo przed pojawieniem się człowieka na ziemi
- Tau młoda szybko rozwijają ca rasa która podzieliła całe społeczeństwo na kasty które pracują „ Dla większego dobra”
- Wyznawcy bóstw chaosu: Kosmiczni Marines Chaosu, Mutanci, Ludzie którzy zbuntowali się przeciwko imperium
- Mroczni Eldarzy spaczeni kuzyni Eldarów którzy są wszystkim znani za swoje zamiłowania do torturowania i napadania na inne rasy aby wziąść je w niewole
- Orkowie kosmiczni o wybitnie prymitywnej technologii ale stanowiący najliczniejsza siłę w galaktyce jeżeli kiedykolwiek się zjednoczą podbiją każdą planete
- Necroni rasa jeszcze starsza od Eldarów. W odległych dziejach prawie wymarli ale oddali swoje dusze bogom Ca’tahn którzy przemienili ich w maszyny które mają zabijać dla nich
- Tyranidzi kosmici którzy przybyli z nieznanej galaktyki w swoich organicznych statkach. Są jak mrówki żądzone przez „Wielkiego Pożeracza” byt który rozkazuje im podbić całą galktyke
- Demony słudzy 4 bóstw chaosu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RadaR
Bywalec



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów/Lutowiska/Tomaszów Mazowiecki/Poznań

PostWysłany: Śro 21:06, 17 Gru 2008    Temat postu: Kosmiczni Marines

Kosmiczni Marines-Zwani inaczej jako Anioły Śmierci są genetycznie zmodyfikowanymi żołnierzami stworzonymi przez imperatora ludzkości. KM jest genetycznie zmodyfikowanym wojownikiem 41 tysiąclecia uzbrojonym w energetyczny pancerz i bolter szturmowy. Na każdym świecie gdzie można znaleźć klasztor jednego z zakonu kosmicznych marines dokonuje się selekcji wśród dzieci. Wybiera się te u których nie występuje skaza mutacji i są najsilniejsi z pośród swoich rówieśników. Po rekrutacji trafiają do obozów treningowych gdzie szkoli się ich dopóki nie staną się najtwardszymi przedstawicielami swojej ojczyzny. Kiedy w obozach dobiegnie końca zabierani są do klasztorów umiejscowionych na planecie lub w statkach kosmicznych orbitujących wokół planety. Tam poddawani są chirurgii i modyfikacją genetycznym. Technika tych zabiegów pochodzi z tak odległych czasów że czasami niektóre organy wszczepiane nie wykazują aktywności lub wręcz nadmierna (chociażby rosnące z wiekiem kły u Kosmicznych Wilków). Jeżeli modyfikacje zakończą się sukcesem marines trafia albo od razu do oddziału taktycznego(w niektórych zakonach) albo jeszcze przed wszczepieniem wszystkich organów do drużyn zwiadowczych. Od tego momentu będzie służył jako obrońca ludzkości do końca swoich dni(czyli do momentu kiedy zginie w walce bo KM się nie starzeją).
Historia:
Pierwsze jednostki Kosmicznych Marines zostały powołane do służby na Ziemi (w trakcie wojen domowych, które wyniosły do władzy Imperatora). Po lądowaniu na Marsie i złożeniu hołdu przez Adeptus Mechanicus poziom technologiczny młodego Imperium uległ znaczącej poprawie, unowocześniono też uzbrojenie i wyposażenie armii. Służby medyczne prowadziły w tym czasie intensywne badania nad metodami przyśpieszenia procesu przekształcania zwykłego śmiertelnika w członka Adeptus Astartes, osiągając w ich efekcie imponujący rezultat dwóch lat (jak dowiodły późniejsze analizy, efektem ubocznym tego skracania czasu transformacji rekrutów były pewne, początkowo niezauważalne, defekty ludzkiego DNA). Ze względu na przerwanie prowadzonego równolegle projektu "Patriarcha" (storpedowanego przez bogów Chaosu), imperialni naukowcy rozpoczęli łączenie DNA rekrutów z fragmentami kodu genetycznego matryc dwudziestu zaginionych Patriarchów, wywołując w ten sposób pozornie kontrolowane mutacje genotypu Marines odpowiedzialne za wytworzenie w ich organizmach nowych funkcji życiowych. Po ustabilizowaniu sytuacji politycznej i społecznej w macierzystym systemie słonecznym Imperator przystąpił do zakrojonej na szeroką skalę operacji przywracania pod władzę Terry dawnych ludzkich kolonii utraconych w czasach poprzedzających powstanie Imperium. Skupieni w dwudziestu Legionach Marines wzięli udział w Wielkiej Krucjacie, przechodząc z biegiem czasu pod rozkazy odnajdywanych Patriarchów.
W roku 013.M30 Horus, marszałek wojny Imperium i Primarcha Synów Horusa (ex-Księżycowych Wilków) podczas rekonwalescencji na Davinie stał się zagorzałym czcicielem Czterech Potęg. Dzięki ogromnej charyźmie i poważaniu ze strony braci zdołał przejąć kontrolę nad dziewięcioma pełnymi Legionami Marines. Pokładający niewzruszoną wiarę w Horusie władca Imperium zignorował ostrzeżenie nadesłane przez największego z eldarskich mistyków, Eldrada Ulthrana. Potencjalne zagrożenie ze strony Horusa zdołał odkryć także Patriarcha Legionu Tysiąca Synów - Magnus Czerwony, jednakże w celu ostrzeżenia Imperatora posłużył się środkami zakazanymi przez rządowe edykty ściągając na siebie zarzuty herezji i karę śmierci (misję pacyfikacyjną wykonał Legion Kosmicznych Wilków). Wojna domowa rozpoczęła się masakrą ludności cywilnej w systemie Istvaan. Część wysłanych przeciwko zdrajcy Legionów przeszła na stronę rebeliantów, pozostałe poniosły ciężkie straty. Imperium pogrążyło się w bratobójczych walkach, które swój moment kulminacyjny osiągnęły na Ziemi, podczas sławnego Szturmu na Pałac Imperatora. Po kilkunastu dniach zaciekłych walk doszło do osobistej konfrontacji pomiędzy Imperatorem i Horusem. Zbuntowany marszałek wojny zginął, Imperator został śmiertelnie ranny. Rewolta dobiegła końca, a bezwzględnie ścigane Legiony buntowników wycofały się w niebezpieczny dla śmiertelników region galaktyki zwany Okiem Grozy zakładając tam swoje bazy.
Wykrwawione lojalistyczne Legiony zostały zmuszone do reorganizacji swych struktur (przy czym nie wszystkie to uczyniły pomimo wielu zabiegów dyplomatycznych Wielkiej Rady Terry oraz Patriarchy Ultramarines Roboute Guillimana, twórcy Codex Astartes i inicjatora zmian strukturalnych całej imperialnej armii). Nieugięty opór wobec podziału Legionów na mniejsze formacje zwane zakonami stawiły Kosmiczne Wilki Lemana Russa, zaś Imperialne Pięści Rogala Dorna uczyniły to dopiero w obliczu ryzyka wybuchu nowej wojny domowej. Myślą przewodnią reorganizacji było ograniczenie potencjału militarnego Legionów w celu zmniejszenia zagrożenia z ich strony w przypadku kolejnego potencjalnego buntu. Podział ten nosi nazwę Drugiej Fundacji, a poniższy wykaz zawiera informacje o większości powstałych wówczas zakonów (oprócz oryginalnego Legionu redukowanego do rozmiarów zakonu powstawała pewna liczba jego zakonów sukcesorskich uzależniona od stopnia strat wojennych poniesionych w trakcie tłumienia Herezji Horusa).
Zakony pierwszego założenia (zakon - patriarcha - planeta lub statek macierzysty) :
Mroczne Anioły – Lion El’Jonson – Caliban
Białe Blizny – Jaghatai Khan – Mundus Planus
Kosmiczne Wilki – Leman Russ – Fenris
Imperialne Pięści – Rogal Dorn – Terra
Krwawe Anioły – Sanguinius – Ball
Żelazn Ręce – Ferrus Manus – Medusa
Ultramarines – Roboute Guilliman – Macragge
Salamandry – Vulkan – Nocturne
Krucza Straż – Corax - Deliverance


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 20:24, 20 Gru 2008    Temat postu:

Ten tekst aż cieszy oczy Very Happy Mam nadzieję kiedys poczytać o orkach Razz
Powrót do góry
RadaR
Bywalec



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów/Lutowiska/Tomaszów Mazowiecki/Poznań

PostWysłany: Nie 17:51, 21 Gru 2008    Temat postu:

Orki od kiedy człowiek pamięta w galaktyce zawsze były. Są rasą nastawioną na nieustanną walkę ze sobą lub z innymi cywilizacjami wszystko im jedno. Według niektórych teorii orków stworzyła pradawna rasa w charakterze swoich obrońców. Nie wiadomo jednak co się stało z tą rasą czy wymarła z powodu jakiś kataklizmu, wojny, czy z powodu buntu podopiecznych. Technologia orków wydaje się prymitywna i często nie skuteczna ale jak dotąd udało im się podbić nie jedną planetę i nie jeden zakon kosmicznych marines doprowadzić prawie do zagłady. Niektóre osobniki rodzą się z talentem do konstruowania broni i śmiercionośnych maszyn. Jest to wiedza zapisana genetycznie która objawia się w niekontrolowany sposób. Orki mają dziwna więź mentalna ze swoimi wynalazkami. Część z nich działa tylko dlatego że sami w to wierzą np. Uważają że pojazdy czerwonego koloru szybciej jeżdżą i co zanotowali obserwatorzy Imperium tak faktycznie się dzieje. Wytrzymałość, siłą oraz zdolność do wychodzenia z najcięższych ran przewyższa w znacznym stopniu przeciętnego człowieka. Orki mają wiele cech z roślin i grzybów np. kiedy jeden ork padnie w walce wypuszcza zarodniki z których w sprzyjających okolicznościach mogą powstać inni przedstawiciele lub fakt że maja chlorofil w komórkach. Im więcej wygranych starć przeżyje ork tym staje się większy silniejszy i sprytniejszy dlatego tak często walczą miedzy sobą. Walutą orków są zęby. Największym wodzem w historii był (i nadal jest) Ghazghkull odpowiedzialny za drugą i trzecią wojnę o Armagedon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.drowband.fora.pl Strona Główna ->
FANTASTYKA
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin