Forum www.drowband.fora.pl
Forum Poznańskiej Niezależnej Grupy Larpowej Drow Band
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RK

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.drowband.fora.pl Strona Główna -> Off-topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elessar




Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:54, 31 Mar 2010    Temat postu: RK

Dla umilenia życia w czasie wolnym:
RK- Renesansowe Królestwa [link widoczny dla zalogowanych]

Renesansowe Królestwa to historyczny MMORPG, przełomu średniowiecza i renesansu w Europie, stworzony przez firmę Celsius online. W świecie gry istnieje ok. 500 tysięcy aktywnych postaci. Gracze prowadzą je przez kolejne szczeble późnośredniowiecznej drabiny społecznej, od skromnych chłopów, aż do bogatych i wpływowych urzędników, wojskowych czy przedstawicieli stanu duchownego. Gra działa z poziomu przeglądarki, a wiec większość akcji polega na wciskaniu odpowiednich opcji. Większość życia politycznego i towarzyskiego dzieje się oficjalnym forum lub karczmach. Rejestracja jest darmowa, istnieje jednak system dodatkowych, płatnych bonusów.
Wersje językowe
Gra wystartowała w roku 2004 we Francji, w całości po francusku. Język angielski wprowadzono w lutym 2005 roku, razem z angielskim forum w Anglii. Obecnie gra jest dostępna w 18 wersjach językowych .
Świat gry:
Założenia ogólne
Obecnie w grze istnieje kilkanaście państw m.in.: Święte Cesarstwo Narodu Niemieckiego (obejmuje swym zasięgiem m.in. Niemcy, Włochy, Holandię), Królestwo Angielskie, Francuskie, Hiszpańskie czy Polskie.

Poszczególne Królestwa składają się z mniejszych jednostek administracyjnych jakim są Księstwa. Na czele każdego z nich stoi złożona z graczy i wybierana w demokratycznych wyborach 12-osobowa Rada.

W skład każdego Księstwa wchodzi kilka miast, które są bezpośrednim miejscem życia i działalności graczy. Na czele miasta stoi wójt, wybierany co miesiąc poprzez głosowanie mieszkańców danego miasta.
Postacie i ich rozwój
Każdy gracz wciela się w rolę jednego z mieszkańców danego Królestwa. Poprzez swoje działania bezpośrednio wpływa na losy zamieszkiwanego miasta i Księstwa. Grę rozpoczyna się jako zwykły chłop, pozbawiony jakichkolwiek wartościowych dóbr i majątku. Postać rozwija się zdobywając kolejne poziomy (0-4), dające jej coraz to większe możliwości, np.: zakup własnego pola czy założenie warsztatu rzemieślniczego. Poziomy osiąga się poprzez zdobywanie reputacji wśród innych graczy, rozwijanie własnych statystyk i gromadzenie coraz to większego majątku. Na początku jest się zwykłym chłopem, bez pola i jakichkolwiek praw obywatelskich, Nie możesz głosować w wyborach, ani kandydować na wójta miasta.

Kiedy się uzbiera 90 talarów i zdobędzie się 5 punktów reputacji gracz awansuje na 1 poziom i otrzymuje pole, na którym może: hodować wieprze, krowy, owce lub uprawiać pszenicę, proso, jarzyny. Jest możliwość dokupienia kolejnego pola, za 500 talarów lub od innego gracza za 400t. Trzeba jednak pamiętać, że uprawy wynoszą -25%, a hodowle - 15% pierwszego pola. Nie ma możliwości dokupienia dalszych pól. Wolny chłop, czyli posiadacz pola, może ale nie musi zatrudniać graczy na swoim polu. Jednak za zatrudnienie gracza musi zapłacić, a sam zdobywa 1 pkt. reputacji.

Kiedy uzbiera się 500 talarów, 35 pkt. zaufania lub reputacji i po 20 każdej statystyki(siła, inteligencja i charyzma) oraz się poprawnie ubierze(buty/ciżmy, portki, koszula/bluzka) gracz awansuje na 2 poziom, tym samym zdobywa warsztat rzemieślniczy, w którym będzie mógł przetwarzać produkty. Do wyboru można wybrać kowala, rzeźnika, krawca, młynarza, piekarza, stolarza.

Aby awansować na 3 poziom musisz zebrać 1600 talarów będąc na poziomie 2, uprawiać dwa różne zawody(lub zebrać 2500 talarów), uzyskać 100 Punktów Reputacji, mieć 60 punktów w każdej ze swoich umiejętności a 120 w Inteligencji albo w Charyzmie, być elegancko ubranym portki, koszula, pas, nogawice, kapelusz i buty lub ciżmy). Do wyboru są 2 różne ścieżki: Nauka- duchowny/lekarz Państwo- wojskowy/urzędnik
Ekonomia
Postacie muszą jeść codziennie. A jeśli tego nie będą robić to mogą umrzeć. Gracze mogą mieć tylko dwa pola (w stolicy 1 pole) i jeden warsztat. Pole mogą mieć gdy osiągną pierwszy poziom, a warsztat na drugim poziomie. Swoje wyroby sprzedają na targu miejskim i kupują tam też potrzebne towary.

Gracze mogą kupować w jednym mieście a sprzedawać w innym.

Większość ludzi wybiera pracę na każdy dzień. Gracze mogą pracować w kopalniach (które wydobywają złoto, żelazo lub kamień dla miasta), na czyimś polu, lub w miejskim sadzie/jeziorze/lesie (każde miasto ma tylko jedno z nich). Niektóre miasta zatrudniają tez ochronę ratusza.

Tylko właściciel może pracować w swoim warsztacie.

Rodzaj uprawy można zmieniać za 50 talarów, natomiast warsztatu za 500 talarów. Opłata jest pobierana w momencie wyboru uprawy/stawiania warsztatu.
Hodowle i uprawy
Hodowla wieprzy - Możesz hodować 4 wieprze (pierwszego dostajesz wraz z polem), koszt następnych to 25 talarów za sztukę, karmienie codziennie, zarzynamy po 10 dniach, wymagany nóż.

Hodowla krów - Możesz hodować 4 krowy (pierwszą dostajesz wraz z polem), koszt następnych to 45 talarów za sztukę, karmienie codziennie, dojenie co 3 dni, wymagane wiadro i +20 inteligencji, otrzymujesz 8 butelek mleka, zarzynamy po 14 dniach, wymagany nóż.

Hodowla owiec - Koszt 35 talarów, strzyżemy co 3 dni, otrzymujemy wełnę.

Uprawa pszenicy - Zbiory co 10 dni. Z pierwszego pola 8 worków pszenicy, z drugiego 6.

Uprawa prosa - Zbiory co 6 dni. Z pierwszego pola 19 worków prosa, z drugiego

Uprawa jarzyn - Zbiory co 5 dni. Z pierwszego pola 4 jarzyny, z drugiego 3.
Polityka w Królestwach
W każdym mieście jest Wójt , który jest wybierany co 30 dni. Wójt może wprowadzać ceny maksymalne sprzedawanych artykułów na targu i kontroluje inwentarzem miasta, podatkami(których raczej sie nie wprowadza) i ratuszem

Województwa są rządzone przez, radę która jest wybierana co 60 dni. Radę wybierają mieszkańcy województwa ze zgłoszonych wcześniej partii

Debaty i kampanie są pisane na forum.
Królestwo Polskie w RK
W skład Królestwa Polskiego wchodzą trzy księstwa. Pierwsze z nich to województwo wielkopolskie którego stolicą jest Poznań. W skład owego regionu wchodzą 8 miejscowości. Pierwsza z nich to Częstochowa, która powstała najwcześniej. Następnie Wieluń, Kalisz, Gniezno, Leszno, Skwierzyna, Łęczyca i Poznań. Drugim, mniejszym województwem Królestwa Polskiego jest Mazowsze, które składa się z Płocka, Rawy, Czerska, Wyszogrodu i Warszawy. Trzecim jest województwo Krakowskie, które powstało stosunkowo niedawno. W jego skład wchodzą: Wolbrom, Oświęcim, Tarnów, Nowy Sącz i Nowy Targ, Kraków. Ogólnie Królestwo Polskie zamieszkuje 4169 mieszkańców. Księstwo Wielkopolskie zamieszkuje 1904 graczy, Księstwo Mazowieckie 1032 osoby, a Księstwo Krakowskie 1233 graczy.
Pieniądze w RK
W Królestwie Polskim istnieją talary. 1 talar jest równy 100 groszom. Aby zdobyć pieniądze, czyli talary, żeby mieć za co kupić jedzenie trzeba się podjąć pracy. Istnieje wiele sposobów na zarobienie pieniędzy. Możesz podjąć się pracy (15 - 50 talarów zysku); łowić ryby, zbierać owoce, zbierać wiązki drewna (JEDNO NA MIASTO)- jest to zysk od 14 talarów do 19 talarów. Jest jeszcze możliwość pracowania w kopalniach wojewódzkich (15 - 18 talarów wypłacane w 2 turach połowa na zajutrz a reszta w niedzielę rano). Kiedy nie ma możliwości innej pracy, można pracować na plebanii (5 talarów + 1 pkt. reputacji), lub prace publiczne ( 5 talarów,[ a czasami także ] + 3 talary w niedziele). Każdy gracz może także zatrudnić się w straży miejskiej ( 16 - 17 talarów), lub pracować jako marszałek broni dla województwa (20 talarów). Każdy mieszkaniec miasta musi kupić jedzenie z swojej pensji, czyli chleb lub coś innego. Chleb kosztuje 6,50 talara - 7,75 talara.
Jedzenie i statystyki postaci
Statystyki potrzebne są do zdobywania większego poziomu. Wyróżnia się 3 statystyki: inteligencja, siła, charyzma. Podnosi się je jedząc jedzenie statowe, czyli takie, które podnosi te statystyki.

Każdego dnia powinieneś uzupełniać 2 Punkty głodu chyba, że posiadasz 3 lub 4 poziom (3 pkt głodu) Pozwoli ci to utrzymać odpowiednią formę - będziesz zdrowy Każdy rodzaj jedzenia podwyższa jakieś charakterystyki twojej postaci oprócz prosa i chleba, które tylko zaspokajają głód

Możesz jeść:

Proso ------- 1 pkt głodu

Chleb ------- 2 pkt. głodu

Jarzyny ----- 1 pkt głodu ---- + 1 pkt charyzmy

Owoce ------ 1 pkt głodu ---- + 1 pkt charyzmy

Mięso ------- 2 pkt. głodu ---- + 2 pkt. siły

Mleko ------- 1 pkt głodu ---- + 1 pkt inteligencji

Ryby -------- 2 pkt głodu ---- + 2 pkt inteligencji

Dziennie możesz zaspokoić 2 punkty głodu (chyba, że posiadasz 3 lub 4 poziom- 3 pkt głodu) - jeśli jednak jako pierwszy posiłek zjesz coś co zaspokoi 1 pkt głodu jako drugi możesz zjeść np mięso które zaspokaja 2 punkty głodu. Nie poprawi to jednak twojego zdrowia - tym sposobem możesz szybko podwyższać statystyki o ile masz dużo gotówki. Możesz łączyć różne posiłki np: 1 worek prosa + 1 butelka mleka

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Elessar dnia Śro 12:04, 31 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.drowband.fora.pl Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin